& MEER



︎ONLINE MARKETING MIX


Online marketing kent vele verschillende diensten en platformen. Maar wat is nu de ideale mix? Welke online marketingstrategie zou jij met jouw bedrijf moeten hanteren? Veel startende ondernemers die beginnen met online marketing, maar ook gevestigde bedrijven die de stap van traditionele naar online marketing willen maken, vragen zich hetzelfde af.

Daarom helpt en ondersteunt Online Roots beide partijen door verschillende onlinemarketingdiensten aan te bieden. Zo brengen we een duidelijke en efficiënte structuur aan om een goede basis te leggen voor de rest van de strategie. Onze aanpak is gericht op 4 kernpijlers:

  1. Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  2. Zoekmachine adverteren (SEA)
  3. Google Analytics
  4. Social Media


1. Starten met zoekmachine optimalisatie (SEO)


Via welke zoektermen wil ik gevonden worden? Wat moet er gebeuren om gevonden te worden via die termen?  Hoe verhoog ik mijn conversie via Google? Hoe zorg ik ervoor dat ik hoger in Google sta dan mijn concurrent? Dat zijn vragen waar iedere ondernemer, groot of klein, mee zit. Daarom begint Online Roots altijd met een zoekwoordenonderzoek en een sitemap. Samen zorgen deze 2 elementen ervoor dat de website organisch, of onbetaald, beter vindbaar wordt. Het wordt duidelijk hoe de doelgroep een zoekmachine gebruikt en welke zoektermen er gebruikt worden. Het doel van SEO is de organische vindbaarheid van jouw website op de lange termijn vergroten, om zo advertentiekosten laag te houden.

2. Starten met Google Adwords


Google Adwords start altijd met het aanmaken van een Adwords account, hiervoor maken we gebruik van jouw Gmail account. Daarna helpen wij jou met het inrichten van de omgeving en met de koppeling tussen deze en Google Analytics. Zo gaan we voor optimaal resultaat. Aan de hand van vooraf gestelde doelen gaan de eerste Adwords campagnes van start. 


Door Google Analytics aan jouw website te koppelen kunnen we relevante informatie vergaren over het gedrag van de bezoekers op de website. Wanneer gaat de bezoeker bijvoorbeeld over op aankoop en wanneer haakt deze af? Kortom, hoe ziet de klantreis eruit?

Vooraf inventariseren we waar de focus moet liggen. Wat gaan we bijhouden? Dit doen we aan de hand van doelstellingen of bijvoorbeeld bepaalde productgroepen. Aangepaste variabelen en het inrichten van specifieke filters behoren ook tot de mogelijkheden! 


Is social media wel relevant voor mijn bedrijf? En van welke kanalen zou ik dan gebruik moeten maken? Hoe begin ik? Met deze vragen helpen wij je graag, of het nu gaat om Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest of iets anders. Wij zetten het platform voor je op zodat we aan de slag kunnen om een community te creëren. We maken een contentkalender waarin we 8 weken vooruitkijken. Wel zo efficiënt!

︎ONLINE MARKETING CONSULTANT


Veel bedrijven huren voor kortere of langere periodes een online marketeer in. Om een bestaande afdeling te ondersteunen of juist om een basis te leggen. Maar er zijn daarnaast ook talloze mkb’ers en zzp’ers die gebruik maken van een onlinemarketing consultant. Met andere woorden: een internetmarketing consultant.

Uit ervaring weten wij dat mkb’ers en zzp’ers duizend-en-een vragen hebben op het gebied van online marketing en de mogelijkheden die dit kan bieden. Bij Online Roots kunnen deze bedrijven terecht voor antwoord op al deze vragen. Samen gaan we op zoek naar een oplossing die past bij jou en jouw bedrijf. Oplossing gevonden? Dan implementeren we deze ook! Simpel én snel!

Onlinemarketingdiensten


Online Roots helpt bedrijven met een aantal veel voorkomende onlinemarketingdiensten als het opzetten van een (social media) marketingplan, het opzetten van online advertenties in Google Adwords of in Facebook, Google Analytics, Google Mijn Bedrijf en ga zo maar door.

Heb je vragen? Of herken je deze aspecten? Neem dan contact met ons op.

Online marketing vraagstukken


Online marketing kan nogal ontastbaar zijn. Daarom vind je hieronder een aantal vraagstukken mét oplossing, gegeven door een Online Roots consultant.

  1. Hoe krijg ik (organisch) meer bezoekers naar mijn website?
    Deze vraag kregen wij van een online webshop, gericht op duurzaam design. Met behulp van een zoekwoordenonderzoek en een sitemap hebben wij achterhaald welke zoektermen er op welke webpagina geplaatst moesten worden om relevantere content te bieden voor de klant. Daarnaast heeft Online Roots een Google Adwords account ingericht, een campagne opgezet en geïmplementeerd. Hierdoor konden wij meer klanten bereiken en vervolgens meer leads genereren. Tot slot is er via het display netwerk van Google voor gezorgd dat de naamsbekendheid en merkbekendheid zijn gestegen.
  2. Hoe ziet de online klantreis van mijn (potentiële) klant eruit?
    Deze customer journey maakten we inzichtelijk met behulp van Google Analytics. Hierin werd snel duidelijk welke zoektermen de meeste bezoekers naar de website trokken. Daarnaast verkregen we inzicht via welke kanalen de bezoeker op de website kwam, en via welke pagina ze deze weer verlieten. Bijvoorbeeld omdat een pagina niet relevant/gebruiksvriendelijk genoeg was. Online Roots heeft de gehele klantreis in kaart gebracht en heeft samen met de opdrachtgever de website relevanter én gebruiksvriendelijker gemaakt.
  3. Via welke kanalen kan ik het beste adverteren (SEA) en hoe werkt dit?
    Nadat de doelgroep goed in kaart was gebracht hebben we samen met de opdrachtgever gekeken naar welke social mediakanalen het beste aansloten bij de doelgroep. Deze kanalen zijn door Online Roots gestart en worden tot op de dag van vandaag door ons bijgehouden aan de hand van een contentkalender. Berichten worden per twee maanden ingepland, waardoor we efficiënt met tijd om kunnen gaan. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van advertenties en promoties via deze social mediakanalen, en is er een Google Adwords campagne omgezet om meer kwalitatieve leads te genereren!


We leggen het je graag aan je uit! 


︎INTERIM ONLINE MARKETEER


Bijna ieder bedrijf ziet er de noodzaak van in, maar online marketing blijft een breed begrip waar je vele kanten mee op kunt.
Maar waarom zou je een interim online marketeer inhuren? Waarschijnlijk ontstaat de vraag naar een interim online marketeer uit verschillende behoeften. Misschien heb je hulp nodig met een onlinemarketingstrategie, met zoekmachine optimalisatie, social media marketing of Google Adwords?

Wellicht wil je je online marketingteam uitbreiden, of ben je op zoek naar iemand die het bestaande team kan opleiden? Online Roots beschikt over betrokken en klantvriendelijke interim online marketeers die voor jou klaar staan.

Komen deze vragen jou bekend voor?


  1. Ik wil wel online adverteren, maar hoe? En waar moet ik zijn om mijn doelgroep te bereiken?
  2. Is het nou nuttig om mijn website te optimaliseren voor zoekmachines?
  3. Welke social media platformen hebben de meeste potentie voor mijn bedrijf?
  4. Wat doen mijn klanten op mijn website? Waar kan ik dat vinden?


Wij begrijpen dat de groeiende online wereld overweldigend kan zijn. Online Roots is specialist op het gebied van online marketing. Wij nemen het jou uit handen zodat jij gewoon kunt doen waar je goed in bent. Benieuwd naar de voordelen?

  1. Wij zijn jouw gids door het dichtbegroeide woud.
  2. Wij halen het maximale uit jouw online activiteiten.
  3. Wij zetten een gestructureerde basis neer.
  4. Wij bieden versterking van jouw online marketingteam, voor korte of langere periodes.
  5. Op afstand of op locatie.


Op zoek naar een interim online marketeer?

Neem contact met ons op!

︎CONTACT