Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie en SEO zijn twee bekende termen in de online marketing. Maar wat is dat SEO (Search Engine Optimization) nou eigenlijk? SEO richt zich op online vindbaarheid. Met behulp van daarvan maken wij jouw website beter vindbaar in Google.

Zoekmachines baseren jouw positie van de website op 3 pijlers: content, autoriteit en techniek. Door deze pijlers te optimaliseren is het mogelijk om hoger in de organische resultaten van Google en andere zoekmachines te komen. Deze organische (onbetaalde) resultaten zijn ontzettend effectief wanneer je op zoek bent naar meer en kwalitatief beter verkeer naar jouw website en uiteindelijk een hogere positie in Google.  

Wat bereik je met zoekmachine optimalisatie?

Met behulp van SEO is het mogelijk jouw website hoger in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van Google en andere zoekmachines te laten komen. Uit onderzoek blijkt dat, afhankelijk van de zoekopdracht, men in 80 tot 90 procent van de gevallen op een link uit de top 3 organische zoekresultaten klikt. Dit maakt SEO het meest effectieve instrument om de kwaliteit en het volume van jouw websiteverkeer te vergroten.

Onze werkwijze

Om ervoor te zorgen dat jouw website beter vindbaar wordt werkt Online Roots volgens drie pijlers: content, autoriteit en techniek.

  1. SEO Content
    Ook zoekmachine optimalisatie gaat met de tijd mee! Heb jij ooit gehoord van het begrip “Content is King”? Dat willen wij graag veranderen naar “Kwalitatieve en relevante content is King”! Pagina’s volproppen met één specifiek zoekwoord werkt gewoon niet meer! Google kijkt steeds meer naar kwalitatief goede en relevante content. Online Roots ondersteunt jou hierbij, met behulp van een op maat gemaakte content marketingstrategie doen wij suggesties: wat moet er geschreven worden, waar plaatsen we dat en wanneer?
     
  2. SEO Autoriteit
    Bij autoriteit kun je denken aan het aantal pagina’s en links dat naar jouw website verwijzen (Google Pagerank). Dit gaat zowel om het aantal eigen webpagina’s als het aantal externe pagina’s die naar jouw website verwijzen (backlinks). Google kijkt echter steeds meer naar de kwaliteit en relevantie van deze backlinks (Google Author Rank). Daarnaast is de waarde van recensies en beoordelingen ook sterk gestegen. Meer weten? Neem contact met ons op, we vertellen je er alles over.
     
  3. SEO Techniek ‚Äč
    Techniek is een belangrijke pijler. Deze richt zich namelijk op hoe jouw website functioneert en hoe een bezoeker deze ervaart. Bij techniek kun je denken aan: laadtijd, CMS-systeem, gebruikservaring, zoekwoorden in de URL, kapotte links, H1 en H2 koppen en ga zo maar door. Benieuwd naar hoe jouw website scoort op SEO-gebied? Vraag dan een gratis SEO-scan aan!

Starten met SEO? Vraag een gratis SEO-scan aan! Gewoon even bellen? Dat kan hier! Samen gaan we voor meer zichtbaarheid én vindbaarheid op het web.

Gratis SEO scan aanvragen!