Online marketing consultant

Veel bedrijven huren voor kortere of langere periodes een online marketeer in. Om een bestaande afdeling te ondersteunen of juist om een basis te leggen. Maar er zijn daarnaast ook talloze mkb’ers en zzp’ers die gebruik maken van een onlinemarketing consultant. Met andere woorden: een internetmarketing consultant.

Uit ervaring weten wij dat mkb’ers en zzp’ers duizend-en-een vragen hebben op het gebied van online marketing en de mogelijkheden die dit kan bieden. Bij Online Roots kunnen deze bedrijven terecht voor antwoord op al deze vragen. Samen gaan we op zoek naar een oplossing die past bij jou en jouw bedrijf. Oplossing gevonden? Dan implementeren we deze ook! Simpel én snel!

Onlinemarketingdiensten

Online Roots helpt bedrijven met een aantal veel voorkomende onlinemarketingdiensten als het opzetten van een (social media) marketingplan, het opzetten van online advertenties in Google Adwords of in Facebook, Google Analytics, Google Mijn Bedrijf en ga zo maar door.

Heb je vragen? Of herken je deze aspecten? Neem dan contact met ons op.

Online marketing vraagstukken

Online marketing kan nogal ontastbaar zijn. Daarom vind je hieronder een aantal vraagstukken mét oplossing, gegeven door een Online Roots consultant.

  1. Hoe krijg ik (organisch) meer bezoekers naar mijn website?
    ​Deze vraag kregen wij van een online webshop, gericht op duurzaam design. Met behulp van een zoekwoordenonderzoek en een sitemap hebben wij achterhaald welke zoektermen er op welke webpagina geplaatst moesten worden om relevantere content te bieden voor de klant. Daarnaast heeft Online Roots een Google Adwords account ingericht, een campagne opgezet en geïmplementeerd. Hierdoor konden wij meer klanten bereiken en vervolgens meer leads genereren. Tot slot is er via het display netwerk van Google voor gezorgd dat de naamsbekendheid en merkbekendheid zijn gestegen.
     
  2. Hoe ziet de online klantreis van mijn (potentiële) klant eruit?
    Deze customer journey maakten we inzichtelijk met behulp van Google Analytics. Hierin werd snel duidelijk welke zoektermen de meeste bezoekers naar de website trokken. Daarnaast verkregen we inzicht via welke kanalen de bezoeker op de website kwam, en via welke pagina ze deze weer verlieten. Bijvoorbeeld omdat een pagina niet relevant/gebruiksvriendelijk genoeg was. Online Roots heeft de gehele klantreis in kaart gebracht en heeft samen met de opdrachtgever de website relevanter én gebruiksvriendelijker gemaakt.
     
  3. Via welke kanalen kan ik het beste adverteren (SEA) en hoe werkt dit?
    ​Nadat de doelgroep goed in kaart was gebracht hebben we samen met de opdrachtgever gekeken naar welke social mediakanalen het beste aansloten bij de doelgroep. Deze kanalen zijn door Online Roots gestart en worden tot op de dag van vandaag door ons bijgehouden aan de hand van een contentkalender. Berichten worden per twee maanden ingepland, waardoor we efficiënt met tijd om kunnen gaan. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van advertenties en promoties via deze social mediakanalen, en is er een Google Adwords campagne omgezet om meer kwalitatieve leads te genereren!

We leggen het je graag aan je uit! Dus, ben je op zoek naar een onlinemarketingconsultant?

Vul onderstaand contactformulier in! Gewoon even bellen? Dat kan ook.

Bel Online Roots